خوشمزه

پنکیک وگان، یک پنکیک خیلی خوشمزه و بدون تخم مرغ است که برای افرادی که رژیم واگاندارند مناسب می باشد.  وگانیسم یا وگنیسم یک روش تغذیه است که در آن هر نوع ماده غذایی حیوانی از جمله انواع گوشت قرمز، مرغ، ماهی و دیگر جانداران، لبنیات، تخم مرغ، عسل و ژلاتین حذف می شود.
مواد خشک را داخل یه کاسه با هم مخلوط کنید. سپس شیر سویا، وانیل و سرکه را اضافه کرده و در حد مخلوط شدن به هم بزنید.
غلظت خمیر مثل ماست همزده هست. تابه نچسبی را روی حرارت متوسط بگذارید تا گرم بشه.
کف تابه را خیلی کم روغن نارگیل بزنید(هر روغن گیاهی دیگه ای میشه).
از خمیر به اندازه یک چهارم پیمانه در تابه بریزین وقتی سطح پنکیک حباب زد برگردونید.
وقتی که حباب هایی وسط پنکیک بوجود آمد یا لبه های آن کمی سفت شد و خودش رو گرفت ، با دقت آنرا بر می گردانیم.
پنکیک را گرم سرو کنید. پنکیک وگان همراه با شیره افرا، مربا، انواع میوه های تازه و کره بادام زمینی عالیه.

کباب کوبیده از محبوب‌ترین کباب‌های ایرانی است که قیمت آن نسبت به بعضی دیگر از کباب‌ها مناسب‌تر است. این کباب از گوشت گوسفند و گاو همراه با پیاز و ادویه مخصوص درست می‌شود. طبق بعضی از روایت‌ها کباب کوبیده برای اولین بار زمان ناصرالدین شاه در ایران درست شده است. از آنجایی که ناصرالدین شاه در اصل، قفقازی بوده نوعی غذای قفقازی وارد ایران شده و بعدها با کمی تغییر تبدیل به کباب کوبیده شده است. کباب کوبیده را معمولا با نان یا پلو می‌خورند و در کنار آن گوجه کبابی، پیاز، سماق، ریحون و دوغ می‌گذارند. نانی که با کباب سرو می‌شود معمولا نان سنگک است که در زیر کباب می‌گذارند و بسیار لذیذ است و طعم و چربی کوبیده را به خود می‌گیرد.
برای درست کردن کباب کوبیده ابتدا پیاز را ریز رنده کنید و آب آن را کامل بگیرید، در غیر این صورت آب پیاز موجب وارفتن کباب می‌شود. دقت کنید که پیاز تا جایی که امکان دارد ریز رنده شود تا به هیچ‌وجه در کباب معلوم نباشد. بعد از اینکه پیاز را رنده کردید در صافی بگذارید تا آب آن کامل خارج شود. وقتی پیاز در صافی است با قاشق یا کفگیر فشار دهید که کاملا آب اضافی آن خارج شود. گوشت را چرخ کرده و با پیاز مخلوط کنید. بهتر است که گوشت را سه بار چرخ کنید. ادویه مخصوص کباب کوبیده چیزی نیست جز نمک، فلفل و زعفران و به هیچ‌وجه نباید از زردچوبه استفاده شود. بنابراین نمک، فلفل و زعفرانی را که از قبل دم کرده‌اید به مخلوط گوشت و پیاز اضافه کنید و حسابی ورز دهید. زمانی که گوشت حالت چسبندگی داشته باشد طوری که به راحتی از هم جدا نشود گوشت خوب ورز داده شده است. بعد از ورز دادن، گوشت را به مدت دو ساعت در یخچال بگذارید تا به اصطلاح استراحت کند (بهتر است در ظرف دردار بگذارید تا محیط یخچال بو نگیرد). اکنون زمان به سیخ کشیدن کباب است. برای کباب کوبیده باید از سیخ پهن استفاده کنید.یک کاسه آب سرد در کنار دستتان قرار دهید و دست خود را نمناک کنید، یک مشت از مایه را بردارید و سیخ را در آن فرو کرده و سپس آن را با دست در سطح سیخ به طور یکنواخت پهن کنید. روی گوشت سیخ شده با اندازه‌های مشخص فرورفتگی ایجاد کنید. گوشت‌هایی را که سیخ زدید در یک سینی قرار دهید و مراقب باشید گوشت با سطح سینی تماس پیدا نکند. ذغال‌ها را در منقل بریزید و با بادبزن داغ کنید و زمانی که آتش آن فروکش کرد و گداخته ماند، سیخ‌ها را روی آن‌ها قرار دهید، وقتی کباب به سیخ گرفت، دیگر نیازی به باد زدن نیست و مرتب آن را برگردانید.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

خورشت فسنجون

کوکی شکلات یه میان وعده فوق العاده

یه غذای خوشمزه وفوق العاده